Restauratie MGA MkII uit 1962

Zo de eerste zaken zijn vervangen en gespoten, schokbrekers, bronzen moeren en de spindels zijn vervangen. Nadat de rest van de onderdelen in de 2k lak zijn gespoten ziet het er meteen veel beter uit. De voorwielophanging, stuurkolom en het kachelhuis zijn zover klaar.

Nadat de remleidingen, het huis met de pedalen, stroomvoorziening, banden en velgen zijn gerepareerd of vervangen is de auto met succes bij de RDW aangeboden. Op 14/04/2010 is het kenteken aan de auto toegekend. Nu gaan we deze zomer eerst rijden en kijken wat we aankomend winter allemaal gaan aanpakken.

Ondertussen hebben we meer dan 1000 Mijlen gereden en los van allerlei kleine probleempjes en steeds weer verrassingen doet de auto het geweldig. Wel hadden we het “gevoel” dat de auto wat traag was, wat met een andere nokkenas en een DCOE vreemd is. Maar ja het is ook techniek uit 1960. Uiteindelijk bleek dat de vervroeging van de ontsteking één bonk roest was (en de auto heeft geen vacuümvervroeging). Dus we hebben de nodige kilometers totaal zonder vervroeging gereden.

Goh wat rijdt dat nu een stuk beter.